Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy ICT jako podpůrný prostředek ve výtvarné výchově
Meira da Rocha, Zdeňka ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent) ; Jirák, Jan (oponent)
Zdeňka Meira da Rocha: Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy. ICT jako podpůrný prostředek ve výtvarné výchově Abstrakt Disertační práce reflektuje požadavky na změny ve vzdělávání související s aktuálními potřebami digitalizace všech oblastí života společnosti. Ve struktuře nově požadovaných dovedností je kladen důraz na schopnost pracovat s informacemi a digitálními technologiemi, rozvoj kritického myšlení, kreativity a schopnosti řešit problémy. Disertace tuto problematiku nahlíží z pozice vizuálních a mediálních studií, která do vzdělávání pronikají skrze vzdělávací obor Výtvarná výchova a průřezové téma Mediální výchova. Jejím cílem je zmapovat průniky výtvarné a mediální výchovy na teoretické a kurikulární rovině a ve vzdělávací praxi zkoumat podmínky jejich propojování. Hlavní prostředky splnění tohoto cíle: (1) studium kurikulárních dokumentů, (2) kvalitativně-kvantitativní dotazníkové šetření stávající situace v praxi, (3) kvalitativní metoda akčního výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat vhodné způsoby (strategie, formy a metody) integrace mediální výchovy do výtvarné výchovy na gymnáziích. Výzkumné nálezy jsou doplněny rozhovory s učiteli gymnázií, kteří výtvarnou a mediální výchovu ve výuce propojují. Výstupem jsou inspirativní příklady a další podněty propojení těchto oborů i...
S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Smetanová, Barbora ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Evaluace učitele
Trunda, Jiří ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Evaluace učitele AUTOR: Mgr., Bc. Jiří Trunda KATEDRA: Katedra Primární pedagogiky ŠKOLITEL: prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. Abstrakt: Předkládaná práce se věnuje evaluaci učitelů v kontextu českého školství. V teoretické části jsou nejdříve zmapovány teorie související s pojmy evaluace a učitel. Závěry těchto dvou kapitol jsou následně usouvztažněny v kapitole Evaluace učitele. Výzkumná část předkládá kvantitativní výzkum situace evaluace učitele v kontextu základních škol. Výsledná deskripce je následně komparována s teoretickým modelem evaluace učitele, který je výstupem teoretické části práce. Disertační práce by měla přispět implementaci systémového řešení evaluace učitele jako nástroje zvyšování kvality vzdělávání a profesionalizace učitelství. Klíčová slova: Evaluace, akontabilita, strom evaluačních teorií, učitel, učitelství, reflektivní praktik, profesionalizace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.